A tanfolyami rendszerű, délutáni oktatásunk kis létszámú, 2-8 fős csoportokban zajlik.
Az első alkalommal a vízhez szoktatást és a vízzel, mint új közeggel történő megismerkedést gyakoroljuk a gyermekekkel, illetve a már valamilyen szintű úszástudással rendelkezők esetében felmérjük a tudásszintet, és az annak megfelelő csoportban folytatjuk a munkát.
Az első órák során eleinte játékos vízhez szoktatás zajlik, majd a levegővételt és a vízbe történő kifújás elsajátítása következik. A kismedencében a gyermekek megtanulják a siklást, a gyorsúszó és a hátúszó lábtempót segédeszközzel, valamint segédeszköz nélkül. A megfelelő technika elsajátítása után kerülhetnek át a mély víz (nagy medence) szélső (1-es) pályájára. A vízhez szoktatás az első lépcsője az úszás oktatásának, nagyon fontosnak tartjuk, hogy mindezt játékos formában gyakoroljuk a gyerekekkel, megszerettetve és kedvet adva ezáltal az úszás megtanulásához.
A mély vízbe történő átkerülés egy fontos állomás, amelynél sok esetben szükség lehet a szülői megerősítésre is, főleg kisebb gyerekek esetén, a további fejlődés érdekében. A mély vizes munka első lépéseként a kis medencében elsajátított feladatokat gyakorolják, eleinte még biztonságot nyújtó segédeszközökkel, majd azok fokozatos elhagyásával azok nélkül. Itt tanulják meg a gyerekek a mellúszó kartempót. A szélső pályáról való továbblépés feltétele, hogy hason és háton segédeszköz és a medence szélébe való kapaszkodás nélkül végig ússzon a gyermek egy medence hossznyi távot (25m).
A kettes pályán kezdődik el a különböző úszásnemek technikájának elsajátítása, a következők szerint: hátúszó kartempó, gyorsúszás oldalra történő levegővétele, gyorsúszó kartempó, majd a mellúszás lábtempója.
Az úszás elsajátítása minden gyermek esetében más és más,egyéni adottságoktól nagyban függő folyamat. A gyermekek fejlődésének ütemét csakis saját teljesítményükhöz szabad viszonyítani, sokszor előfordul stagnálás rövidebb-hosszabb ideig, ezeknek az időszakoknak az átvészelésére sok türelemre és kitartásra van szükség, mind a gyermek, mind a szülő, mind az oktatók részéről. A hosszú távú sikeres együttműködés eredményesen segít hozzá mindannyiunkat a kitűzött cél eléréséhez, ebben kérjük a szülők segítő hozzáállását!